Friday, 29 May 2015

Bir Takı Atölyesi Yok Yok Bence Sevgi Nasıl Üretilir ve Paylaşılır İşte Bunların Sembolleştirme Atölyesi. Burası AG D'SIGN.

En derinden mis kokulu ve sevgili Merhabalar;

Aranızda hiç bazı aksesuarlara takıntılı olanınız var mı? Var mı derken, bir yüzüğü, bir küpesi, bir bilekliği veya bir kolyesiyle manevi duygular yaşadığı, uğuruna inandığı, onu takınca sanki her kötülükten ve tüm sıkıntılardan kurtulacağı, yada takmaya başladığınız andan itibaren hayatınızda birden hiç beklemediğiniz şeylerle karşılaştığınız takılarınız var mı hiç?

Doğrusunu söylemek gerekirse benim var. Garip ama gerçek... Benimle bir uğurunun olduğuna inandığım, ne zaman taksam hep güzel şeylerin olduğu, onu takınca gerçek bir mutluluk ve huzur yakaladığım bir kolyem var. Melek kolyem...

Tanışalı çok uzun zaman olmadı aslında kendisiyle, geçen sene düzenlenen bebek şenliklerinde bir stanttan almıştım bu kolyeyi ve bana beraberinde hiç de tahmin etmediğim ve hiç bir şekilde parayla satın alamayacağım bu güzel dostluğu da... Kolyeyi satın alırken hep yaptığım bir de kartvizit alma işini gene yapmış ve bu vesileyle de neredeyse aradan bir yıl geçtikten sonra bu güzel dizaynları ve ürünleri yapan sevgili Aslı Hanım'a ulaşmış ve kendisini atölyesinde ziyaret etme fırsatını da yakalamıştım.



Evet burası AG D'sign yani Aslı Girgin'in başlıkta da dediğim gibi sevgi nasıl üretilir, nasıl paylaşılır kısacası burası aradığınız umut, aşk, sevgi, dostluk, arkadaşlık, uğur, umut aklınıza ne geliyorsa tüm bunları sembolleştirme atölyesi... Ben böyle düşünüyorum ve hissediyorum, sizde bunu anlayacaksınız.



Gelin önce size bir atölyeyi tanıtayım daha doğrusu gezdireyim sonra da başlayayım hem Aslı'yı hem de bu güzel sembolleri anlatmaya...






Evet, bu gördüğünüz fotoğraflar, daha içeri adım atmaz sizi karşılayan sergi salonundan, ister burada dinlenip, kahvenizi içerken tüm ürünlere bir göz atabilir, isterseniz de daha derinden ve sıcacık bir atölyenin içine dalarak bu manzaralarla karşılaşabilirsiniz...




 



Şimdi de semboleştirilmiş ve o çok güzel ürünlere bir göz atalım;






Gelelim Sevgili Aslı Hanım'la Röportajımıza ve o güzel günün sohbet konularına;




Ben: İletişim Fakültesi'nden mezun olduktan sonra Film Akademisi ve şimdi neden takı tasarımcılığı?

Aslı: Çünkü bu benim hobimdi. Hiç bir zaman ticarete dönüştürmeyi düşünmemiştim. Ancak bu işlere başlayınca birkaç ortak olduk ve bir müddet beraber yapmaya başladık.

Ben: Hala ortaklı mı çalışıyorsunuz?

Aslı: Hayır şimdi sadece ben varım. Aslında şöyle oldu. Tüm tasarımlar bana ait, arkadaşlarımla ortaklığımız bozulunca ben onlardan ayrıldım ve sonra öğrendim ki, benim tasarımlarımı kendileri yaptıklarını iddia ederek onlar hala işe devam ediyorlarmış. Açıkçası bu beni hem üzmüş hem de bir o kadar kızdırmıştı. Hemen bir patent firması ile anlaşarak, tüm tasarımların bana ait olduğuna dair hem noter kanalıyla hem de tescil belgeleriyle tasarımlarımı garantiye aldım. Sonra bu kızgınlığın getirdiği hırs uğruna, kendime bir yer açtım, bir atölyem oldu ve bana atılan kazık aslında bu işi bana kazandırdı ve şimdi bu işi meslek olarak yapıyorum.

Ben: Peki Aslı Girgin evli midir? Kaç çocuğu vardır? 

Aslı: Evliyim ve 2 çocuğum var.

Ben: Peki bu düzende çalışma saatleriniz nasıl ?

Aslı: Hafta içi saat 11:00 gibi atölyede oluyorum ve saat 18:00-19:00'da kadar da atölyede çalışıyorum. Hafta sonu çocuklardan dolayı onlarla daha fazla vakit geçirebilmek adına da zorunlu bir şey olmadıkça atölyeyi açmıyorum. Ama bir kermes, etkinlik, şenlik vs. olursa da o zamanlarda haftasonu çalışmasına devam. Bu etkinliklerde stant açıyorum ve hem ürünleri tanıtıp, hem de satışını yapıyorum.

Ben: Tasarımlarınızın patenti sizde, dolayısıyla bunların hepsi sizin sembolleriniz ancak kişiye özel tasarımda yapıyor musunuz?

Aslı: Kişiye özel tasarımlar yapmıyorum. Çünkü ürünlerim gerçek pirinç, gümüş ve kaplamalardan imal ediliyor. Dolayısıyla bazen tasarımlayıp, kesime gönderdiğiniz tasarımlar hiç de umduğunuz gibi elinize geçmiyor. Gerçek boyutlarda kesip, son rötuşu verdiğinizde çöp bile olabiliyor. O yüzden kişiye özel çalışmıyorum.

Ben: Sipariş üzerine mi çalışıyorsunuz?

Aslı: Aslında ürünlerimi satan bir çok mağaza var. Buralardan çoğu müşterim alış-veriş yapıyor. Ve onlar alış-veriş yaptıkça da mağazalardan düzenli sipariş almaya devam ediyorum. Onun dışında atölyeme gelip ziyaret edip, alış-veriş yapanlar oluyor ve benim elimde bulundurduğum çok satan ürünlerimden alanlarda oluyor.. Dolayısıyla sürekli üretim halindeyiz.

Ben: Ürünleri imal ederken kullandığınız ham maddeler nelerdir?

Aslı: Pirinç,Gümüş, Kaplama

Ben: Peki nasıl oluyor üretim süreciniz?

Aslı: Tasarımları önce ben çiziyorum, bu aşama bittikten sonra istenilen renkte (gümüş,bronz,altın renklerinde) tasarımları şablon kesim ve işleme atölyelerine gönderiyoruz. Oradan bu tasarımlar bize plakalar halinde geliyorlar. Gelen plakaları biz burada orjinal parçalara dönüştürüp kesiyoruz ve temizliğini yapıyoruz. Son olarak da son kat cilasını atıp, ürünleri tamamlıyoruz.

Ben: Sizin dışınızda atölyenizde çalışan kaç kişi var?

Aslı: Büyük kesim makinasını kullanan bir ustamız ve iki de yardımcım var.

Ben: Peki ürünlerinizle ilgili herhangi bir sebepten ötürü müşterinizle bir problem yaşadınız mı?

Aslı: Ürünler, suya girince, parfümle etkileşime girince, terleyince kararabiliyor, ancak biz bunlar içinde garanti veriyoruz. Ve zamanla bu sebeple gelen şikayetleri de değerlendirip, değişim yapıyoruz. Yani bizden bir ürün aldığınızda onu belli bir süreliğine değil, hayat boyu kullanabiliyorsunuz.

Ben: Nasıl oluyor bu?

Aslı: Şöyle bize gelen çeşitli şikayetler sonrasında aldığımız ürünleri ki bunların hepsinin geri dönüşümü mevcut, tekrar geri dönüştürüp (altın gibi ), yeniden imal ediyoruz.

Ben: Tasarımlarınızda kullandığınız objeler ne ağırlıklı?

Aslı: Genelde her şeye ve her zevke yönelik çalışıyoruz.

Ben:Sizden ürün satın almak isteyenler sizinle nasıl irtibata geçebilir?

Aslı: Ürünlerimin satışını yapan bir çok çalıştığım mağaza var. Hemen hemen bir çok şehirde de varız. İzmir, Bursa, Ankara, İstanbul, Bodrum, Marmarıs, Bozcaada, Cunda, Kaş... Bir de Yunanistan'da da varız. :) Bunların dışında sitem üzerinden de irtibata geçebilirler... http://www.agdsign.com/

Ben: Ürünlerinizin fiyatları ne civarda?

Aslı:  Kolyeler    65-80 TL,
         Bileklikler 55-60 TL
         Yüzükler   40-45 TL
         Küpeler     45-50 TL
         Statik Boyalı Bileklikler 40 TL

Statik boyalı ürünleri denize de girseniz, banyoya da girseniz hiç çıkarmadan kullanabiliyorsunuz, hiç bir şey olmuyor.

İşte benim bir Melek kolyeden geldiğim son nokta burası...

Öncelikle bir kolye satın almış olmakla kalmadım sonra da üzerine çok güzel bir dostluk, arkadaşlık ve sıcacık bir atölye ortamı ve yolum ne zaman düşse Nişantaşı'na bir kahve içmek için bile olsa belki de hiç bu sıcaklıkta, konforda ve rahatlıkla bulamayacağım bir tatta kahve içme yerim bile oldu.

Şimdi sizlerde inandınız mı taktığım "melek kolye"min uğuruna... O güzel günün ardından da dayanamayıp, işte gördüğünüz bu güzellikleri de aldım. Hatta yine bu yazıyı yazarken bile ağaçlı olan üzerimde...



Sevgili Aslı'nın dediği gibi de olabilir, belki sizlerde aslında onun tasarımları ile tanıştınız ve belki de biri boynunuzda...

Ben tüm tasarımlarına verdiği tılsımın, yarattığı enerjinin ve sunarken de kattığı niyetiyle adına siz ne derseniz deyin, bir takı değil içindeki, içinizdeki aşkı, sevgiyi,uğuru, heyecanı, umudu, uğuru,... sembolleştirme ve bunları da atölyesinde işleyerek sembolleştirme atölyesi diyorum.

Nasıl gideriz buraya derseniz yada iletişim bilgilerini alabilir miyim derseniz de? Buyurun lütfen bu linke... tık tıkkkk... http://www.agdsign.com/

O yüzden burası bildiklerinizden farklı. Bir uğrayın, sembollerinden alın ve sizde bu keyfi yaşayın...

En sıcak ve derin Sevgilerimle....

Şuh-i Fidan




No comments:

Post a Comment