Thursday, 22 January 2015

Bol Çikolatalı, Damalı ve Şekerlemeli Pasta - Damak Çatlatan Cinsten :)

Merhabalar,

Bugün aldım gazı gidiyorum, hazır böyle bir fırsat yakaladım, bir daha ele geçmez diye de peşi sıra denenmiş ve oldukça leziz tarifleri sizlerle de paylaşmaya devam edeyim dedim. Her zaman söylerim; internette ve sosyal medyada takip ettiğim belli başlı konu ve takipçiler var diye, işte bunlar arasında bu tarz bir pasta yapımını görmüş ve hemen listeye bunu denemeliyim diye eklemiştim. Gene bu tatilde bu pastayı yapmak nasip oldu... Asıl yapmak istediğim de pasta iç yüzüne dama şeklini verebilmekti ve sanırım başardım. Artık yorumlarınızda bildirirsiniz, görüşlerinizi... :):):)

Aslında gerçekten yapımı oldukça çok basit. Neden derseniz, bir pastacı olarak, bu sefer nedense bir pandispanya pişirmekten yüksünerek, marketten hazır iki farklı renk (çikolatalı ve vanilyalı) beyaz ve kahve pasta tabanı aldım. Ara dolgusu ve üst ganajını da bol çikolatalı pastacı kreması ile yaptım ki, gerçekten çok iddialı, bol çikolatalı, bol şekerlemeli, muzlu ve biraz da benim el tasarımımla farklı bir dizayn pasta ortaya çıktı.


Şimdi gelelim bu güzel pastanın yapılışına;



Malzemeler:

  • 1 paket kakaolu hazır pandispanya
  • 1 paket sade hazır pandispanya
  • 400 ml- (2 paket) hazır krema
  • 6 kare paket- (480 gr ) bitter çikolata
  • 100 gr damla yada kırık çikolata
  • 2 adet muz
  • 1 paket renkli şekerleme-pasta süsü
Pasta üst krema için;                                            Üzeri Süsleme için;   
  • 1 paket krem şanti                                       1 paket bonibon
  • 1+1/2 çay bardağı süt                                  Çubuk çikolata
  • Çikolata sosu                                               Gofret
                                                                               Boncuk şeker  

Yapılışı:


Hazır aldığınız pandispanyaları 1,5 parmak kalınlığında şeritler halinde, dairesel olarak kesin ve kestiğiniz bu halkaları birbirinin içerisine geçirerek, yukarıdaki gibi katmanları hazırlayın.



Pastacı kreması için; kremayı çelik bir tencerede kaynamayacak şekilde ısıtın, sonra kremayı ocaktan alın ve içerisine bitter çikolataları kırıklayarak ilave edin. Pürüzsüz bir kıvam alana kadar karıştırmaya devam edin ve bir miktar soğumaya bırakın. Daha sonra kremanızı bir mikser yardımıyla yada akıllı şef karıştırıcılar yardımıyla kabarana denk çırpın ve katlar arası kremanızı hazırlayın.

Hazırladığınız 4 farklı katmanı sırayla dizin ve aynı sıralamayı, yukarıdaki şekilde de gördüğünüz gibi devam ettirerek, katları üst üste koyarak devam edin. Ben ilk katı koyup, üzerini biraz süt ile ıslatıp nemlendirdim, ardından krema ile sıvadım ve gördüğünüz gibi sadece dilimlenmiş  muz dilimlerini koyarak üzerine 2. katmanı koyun.



İkinci katmanında üzerini süt ile ıslatarak, gene kremayı ve ardından da damla çikolataları üstteki resimdeki gibi koyun.


Sonra 3. katmanı yerleştirin ve aynı şekilde biraz ıslattıktan sonra, kremayı, muz dilimlerini, ortasına da pasta süsünü ilave edin ve artık son katınızı da koyarak, pastanın tamamını kalan pastacı kremanız ile sıvayın.

Bundan sonrası artık sizin pasta süsleme sanatınıza, sadeliğinize, gönül gözünüzün görmek istediğine kalmış. Ben bir paket krem şantiden bir krema hazırlayarak ve sıkma torbasına da çiçek uç  ekleyerek, pastanın bir sıra üzerine krem şantiden çiçekler yaptım, bir sıra çikolata sosu gezdirdim ve bu işlemi tekrarlaya tekrarlaya pastanın tamamını bitirdim.

Bir sıra halinde çikolata çubuk sticklerimi yerleştirdim, pastanın yan çeperine bonibonları dizdim, gofretleri yapıştırdım ve işte ortaya bu güzellik çıktı. 

Şimdi de sıra sizde... Gördüğünüz gibi bizim Ali Kerem çoktan pastaya bakakalıp, daldı bile :):):)





 Sevgilerimle,

Şuh-i Fidan













No comments:

Post a Comment