Monday, 1 December 2014

Ebruli Kek Tarifi- Yapımı oldukça basit ve pratik. Sonuç bir sanat eseri :)



Uyanır gece yarısı yoktan sevda yaparım
Adamım bu küçük işlere ben bakarım yanarım
Dilsizler bana danışır kelebeklerin aklı benim

Gemilerle her gece ben çok uzaklardan dönerim
Çağırırlar küçük adımı karapakiden ben akarım
Adamım bu küçük işlere ben bakarım yanarım

Benim adım "EBRULİ" biraz gerçek bira rüya
Yalanımı sevsinler aşksız dönmüyor dünya
Benim adım
"EBRULİ" biraz gerçek biraz rüya
Yalanımı sevsinler yalansız dönmüyor dünya

Kalbim sevda kuyusu her gün yoldan çıkarım
Adamım bu küçük işlere ben bakarım yanarım
Dilsizler bana danışır kelebeklerin aklı benim

Gemilerle her gece ben çok uzaklardan dönerim
Sen unut geçmişini ben aklımda tutarım
Adamım bu küçük işlere ben bakarim yakarım
 
Bu keke bu şarkıyla giriş yapalım istedim. Biraz renkli, biraz farklı, biraz eğlenceli, biraz sanatsal...
 
Galiba şimdiye kadar yaptığım keklerin en çok kabaranı, en eğlenceli ve yapması zevkli olanı ve en sanatsalı buydu diyebilirim. Nasıl bir şeyin ortaya çıkacağını bilmemek ve bunun heyecanını yaşamak ve en önemlisi de bu desen ve şekilden bir daha hiç aynısını yapamayarak tamamen bir defaya mahsus ve bu sebeple de özel ve tarz bir kek yaratmak ve sanırım bundan sonrada bu keki yapmaktan hiç vazgeçmemek benim için şart olsa gerek. 
 
Yapımı ve hazırlanışı oldukça basit, diğer keklerden hiç bir farkı yok. Ama gelelim içinde neler vara bir bakalım isterseniz.

 
 
 
Ebruli Kek Tarifi
 
Malzemeler:
 
3 yumurta
1 fiske tuz
1 su bardağından 2 parmak fazla toz şeker
3/4 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
3 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 limon kabuğu rendesi
3 yemek kaşığı kakao
 
Yapılışı:

  • Oda sıcaklığında olan yumurtaları (keki pişirmeden en az 2-3 saat önce dışarıya çıkarın.), bir fiske tuzu ve şekeri, bir kaba alarak önce düşük devirde sonrada en yüksek devirde çırparak beyaz kremamsı bir hal alana kadar çırpın.
  • Sonra çırpıcınızın devrini yeniden en düşüğe getirin ve azar azar sıvıyağını ekleyerek çırpmaya devam edin.
  • Ayrıca bir kapta; unu, kabartma tozunu ve vanilyayı eleyin.
  • Çırptığınız bu sıvı karışımın içerisine; yine düşük devirde çırpma işlemine devam ederken sırayla biraz süt biraz un, biraz süt biraz un ilave ede ede ve limon kabuğunun da tamamını koyarak tam bir kek karışımını hazırlayın.
  • Hazırladığınız bu karışımı ikiye bölerek, böldüğünüz kapların birinin içerisine kakaoyu ve yaklaşık 3 yemek kaşığı da süt ekleyerek, karıştırın ve kakaolu harcı hazırlayın.
  • Karışımı dökeceğiniz kek kalıbını margarinle yada tereyağıyla önceden iyice yağlayın ve üzerine un serpin. Sonrada kalıbı ters çevirerek fazla gelen unları silkeleyin.
  • Sonra sırasıyla ve eşit oranda örneğin 1 kepçe beyaz karışım onun ortasına 1 kepçe kakaolu, sonra tekrar beyaz harç ve kakaolu harcı sıra sıra aynı işlemleri yaparak bitene kadar birbirlerinin içine geçecek şekilde dökün.
  • Sonra yönüne ve şekline kendinizin karar vereceği şekilde kürdanla, çok derine inmeden, içeri ve dışarı halkalar ve çizgier yaparak inceden birbirlerine geçmelerini ve bir ahenk oluşturmalarını sağlayın.
  • Şekliniz tamamlandıktan sonra önceden ısıtılmış 175 derece fırında yaklaşık 45 dk kadar pişirin.
O kadar çok kabardı ki, bir an o da kendini tutamayacak dedim ve çatladı :):):)
Bu haliyle bile desen ortada ve gayet hoş:)

Püf Noktaları:
  • Keki fırına attığınız andan itibaren kesinlikle ilk 40 dk fırının kapağını açmayın.
  • Kekin kalıptan rahat çıkması için önce yağlayın sonra da üstüne un serpin ve fazla gelen unları silkeleyerek atın.
  • Yumurtaları keki yapmadan en az 2-3 saat öncesinden buzdolabından çıkarın.
  • Kekinizin pişip pişmediğini test etmek için 40 dk sonra fırını açarak kürdanla kontrolünü yapın.
  • Ben normal bir kek kalıbı kullandım, hani şu hep kullandığımız ve bildiğimiz ortası delik kek kalıplarından. Siz arzu ederseniz, düz yuvarlak ve derin bir kek kalıbında da yapabilirsiniz. Bunun kazanımı görüntü açısından farklılık yaratmaktır. Bu şekilde; şekliniz daha düzgün ve kontrollü olur. Yani düz bir alanda daha rahat çalışırsınız...
Burda da dilimlenmiş hali... İç desenini merak edenler için :)


Haftaya tatlı başladık, böyle güzel ve tatlı bir hafta olsun hepimize inşallah... Ayrıca ağız tatlarımızın her daim yerinde olduğu, her şeyin gönlünüzce olduğu, sevginin hiç eksik olmadığı, umutların ve ümitlerin hiç eksik olmadığı, mutfaklarımızda da bereketin ve bolluğun aratılmadığı nice sağlıklı, huzurlu, mutlu hep beraberce günlere olsun inşallah...
 
Benden de bol bol sevgiler sizlere gelsin...
Şuh-i Fidan

2 comments:

  1. ebru sanatı yapmışsın resmen.
    çok da sanatsal bir kek olmuş.
    püf noktaları benim için iyi oldu, teşekkürler..

    ReplyDelete
    Replies
    1. NarÇelen Hanım çok teşekkürler... Bir faydam olmuş olmasına da çok sevindim. Sevgilerimle. Şimdiden afiyetler olsun :)

      Delete