Friday, 14 February 2014

Bugün 14 Şubat (Sevgililer Günü) Öyle mi !!!!



Selam, sevgi, dostluk, aşk.... Her şey sizden yana olsun :):):)


Bugün 14 Şubat 2014 bir başka anlamıyla Sevgililer Günü !!!

Senin için çok mu anlam ifade ediyor derseniz, içimdeki bir ses önemsiyor diğer ses ise hangi gün bir diğerinden daha az sevgisiz, aşksız yada önemsiz geçiyor ki diyor....

Gelelim günün önce anlam ve önemine;




Valentine ismindeki bir din adamının adına ilan edilen bir bayram günü olarak ortaya çıkmıştır. Bu sebeple bazı toplumlarda "Aziz Valentin Günü" (İngilizce: St. Valentine's Day) olarak bilinir. Valentine kelimesi, Batı medeniyetlerinde hoşlanılan kişi veya sevgili anlamlarında da kullanılır. ( Daha fazlası için Vikipedi Sevgililer Günü)

Milattan sonra ilk yüzyıllardan beri her yıl şubat ayının 14′ünde kutlanan Sevgililer Günü’nün başlangıcı ile ilgili o günden günümüze kadar gelmiş çeşitli efsane ve hikâyeler var. Bazı kaynaklara göre bu özel günün kutlanma sebebi Hıristiyanlığı seçtiği ve bu inancından vazgeçmediği için öldürülen Romalı Aziz Valentine. 14 Şubat 270 yılında ölen Valentine’nin ölüm günü o günden sonra Sevgililer Günü olarak kutlanmaya başlanmış.

Efsanenin başka bir yönü ise Aziz Valentine’nin İmparator Claudius hükümdarlığı ile aynı dönemde bir tapınakta papaz olarak hizmet vermesi ile ilgili. Claudius Valentine’i emirlerine uymadığı ve kendisine başkaldırdığı için tutuklatıp öldürdü. Bu olaydan 226 yıl sonra 496′da Papa Gelasius Aziz Valentine’i onurlandırmak için Şubat 14′ü Aziz Valentine Günü olarak belirlemiştir. (Bu güzel bilgiler için tık tık !!!)



  
Yukarıda çektiğim fotoğraf bir firmanın Nişantaşı Mağazası'nın vitrininden... Biraz enteresan ve bir o kadar da yoruma açık... Pazarlama stratejisi ve Aziz Valentine'den kalan bu günü böyle anlamlandırmak ve biz Türk Milleti'nin Valentine'den çıkan bu günü nasıl yorumladığımız açıkçası beni hala düşündürüyor.

Hiçbir firmaya, kurum yada kuruluşa diyecek tek kelime sözüm yok. İsteyen malını mülkünü istediği gibi pazarlar ama beni düşündüren şey; her zaman gidilip yemek yenilen mekan gene aynı mekan, şef gene aynı şef, garson arkadaş gene garson arkadaş, masa-sandalye gene aynı masa-sandalye iken neden 35 TL'lik menüye 65 TL ödemek zorunda kalalım ki... Ya da güne anlam katan ve nedense günle anılan en önemli velinimetimiz gül için tarladan koparılan 1TL'lik gülü paketli, kurdeleli bir kutuda 20 TL'ye almak zorunda kalalım ki...

Biz Türk Milleti bu kadar zengin miyiz?  Böyle bir yaşama kültürü hangi Ata'larımızdan bize yadigar kalmış. Neydik ne olduk da bir elimiz yağda öbür elimiz balda...

Birilerimiz yurtdışında bu gün için özel tatilde, öbürülerimiz keman eşliğinde lüks bir restoranda yemek peşinde, diğerlerimiz otellerde gece konaklamalı SPA hediyeli, brunch'lı kahvaltı masalarında, bir diğerlerimiz hala bir yer seçimi ve bir şeyler arayışında, bu işin ticareti ve hediyelikleri paha biçilemez bir halde (bunu alırsanız bu da yanında hediyesi)- Yani kısacası seni bugün hariç diğer günlerde işte böyle yoluyorum bugünde bunu hediye ederek durumu toparlıyorum...

Eee bravo doğrusu bizlere...

***Küçücük nefeslerimizle örtüşen kalplerimizde biran için hala sevdiklerimizin yanında olduğu  daha paha biçilemez bir şey değil mi?
***Bir günü değil her günü onlarla anlamlandırmak, her gün göz göze gelerek bugün de daha çok seviyorum her gün ki gibi demek...
*** Nefeslerin birbirine değip kesiştiği ve iç içe bütünleştiği bir an bir günden daha öte değil mi?
*** Bir yudum kahveyi kitap okurken bile yudumlarken sevdiğinle bir göz kesişmesi yaşamak ve küçük bir tebessümde bulunmak hangi hediyenin yada lokmanın yerini tutar ki...

Daha söylenecek çok söz var ancak benim gönlüm bugün ve her günkü gibi der ki Sevgili'ye;

"Aşk,her şeydedir ama hiç bir şeyde görünmez." ve yine der ki Mevlana;


Sen benim; Yaradan’dan ötürü yaradılanı sevişim,
Bir adım gelene, on adım gidişimsin,
Ve herkesi olduğu gibi kabul edişimsin.

Sen benim; yalandan ve sahteden kaçışım,
Riyadan bıkışım, gerçeği arayışımsın,
Ve nihayet doğrunun tadına varışımsın.

Sen benim; haksızlığa ve zulme baş kaldırışım,
Mazluma kucak açışım, zalime düşmanca bakışımsın,
Ve mağdurdan yana tavır alışımsın.

Sen benim; bugünüme şükür ve yarınıma dua edişim,
Azla yetinişim, çoğa göz dikmeyişimsin,
Ve kapanmayan avuç içimsin.

Sen benim; hayat ve kaderle inatlaşmam,
Ekmek için kavgam, bitmek tükenmek bilmeyen davamsın,
Ve zorluklara karşı yılmayışımsın.

Sen benim; menfaate ve çıkara tepkim,
Almak için verene öfkem, ille de karşılık bekleyene lanetimsin,
Ve alayına isyan edişimsin.

Sen benim; ahlaksızlık ve yozlaşmayla mücadelem,
Para için kendini satana küfredişim, başkalaşana verip,
veriştirişimsin ve eskiyi özleyişimsin

Sen benim; duygusal yaradılışım,
En ufak şeyi kafaya takışım, kolay unutamayışımsın,
Ve bundan bir türlü sıyrılamayışımsın.

Sen benim; sonsuz sadakatim,
Merhametim, hissiyatim, şefkatimsin,
Ve aman diyene yüz çevirmeyişimsin.

Sen benim; her şeye rağmenim,
Asla pes etmeyişim, başımı öne eğmeyişimsin
Ve ümidimi yitirmeyişimsin.

Sen benim; yaşama ülküm,
Namusa olan düşkünlüğüm, namussuzluğa küskünlüğümsün,
Ve gururum, onurumla olan bütünlüğümsün.

Sen benim; karakterim ve kişiliğim,
fikrim, hissimsin ve hayata bakışımsın.


Daha bunun üzerine söylenecek söz yok bence. İşte şimdi bugün ve her gün yeniden olduğu gibi tüm sevgilere, sevgililere, aşklara selam olsun, 14 Şubatınız önem verenler için kutlu olsun :):):)


Sevgi ve Aşkla...
Şuh-i Fidan


No comments:

Post a Comment